Nauczyciele
Nasze klasy
Kola zainteresowan
Projekty szkolne
Aktualnosci
Kontaktcomenius nasze strony nasze strony

  Socrates

 

Socrates

     Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 znajduje się w Łodzi przy al.ks. kard. S. Wyszyńskiego 86 w budynku Pałacu Młodzieży im. J. Tuwima.

budynek

Należy ono do Zespołu Szkół Integracyjnych nr 1 w Łodzi, w którego skład wchodzi również Szkoła Podstawowa nr 67. Dyrektorem Zespołu Szkół jest Pani Barbara Celmerowska.Wspomagają ją Katarzyna Polasik i Anna Kwasiborska-Zubert

Misja Szkoły

     Jesteśmy po to, aby kształtować wrażliwość uczniów na potrzeby innych ludzi i poczucie świadomości istnienia obok drugiego człowieka, poprzez naukę dzieci zdrowych wraz z niepełnosprawnymi.

Nasze cele:

  • Umożliwić dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi rozwój na miarę ich możliwości,
  • Odkrywać i rozwijać talenty i pasje każdego naszego ucznia,
  • Uczyć się dawać z siebie to, co najlepsze,
  • Przygotować do funkcjonowania w społeczeństwie,
  • Rozwijać poczucie patriotyzmu lokalnego i narodowego.

Wizja

Szkoła:

  • Stwarza takie warunki i atmosferę, aby zarówno dzieci zdrowe, niepełnosprawne jak i wybitnie zdolne znalazły w niej dla siebie miejsce,
  • Posiada wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną; nauczyciele są przygotowani do prowadzenia zajęć z kilku przedmiotów i realizacji ścieżek międzyprzedmiotowych,
  • Kładzie nacisk na stosowanie metod aktywizujących uczniów,
  • Umożliwia nauczycielom opracowanie autorskich programów,
  • Pracuje nad rozwojem, udoskonalając koncepcje programowe i organizację zajęć,
  • Współpracuje ze środowiskiem lokalnym,
  • Respektujące standardy krajowe i potrzeby środowiskowe.

Absolwent:

  • Przygotowany jest do podjęcia nauki w szkole średniej,
  • Jest tolerancyjny, rozumie, że różnice między ludźmi są czymś naturalnym,
  • Zna swoje mocne strony i umie je wykorzystywać,
  • Potrafi pracować w grupie,
  • Radzi sobie w trudnych sytuacjach życiowych,
  • Potrafi funkcjonować w społeczeństwie.

Wychowawca:

  • To specjalny posiadający wiedzę potrzebną do wspierania wszechstronnego rozwoju ucznia,
  • Zna i rozumie indywidualne potrzeby swoich wychowanków,
  • Tworzy programy wychowawcze dla klasy,
  • Cieszy się zaufaniem i jest dla uczniów autorytetem,
  • Jest serdeczny, życzliwy i otwarty,
  • Sprawiedliwie i obiektywnie ocenia swoich uczniów,
  • Stara się pomagać w rozwiązywaniu problemów młodzieży,

Szkoła integracyjna- to szkoła dla każdego!!!

  • Najważniejszy jest dla nas uczeń i jego potrzeby.
  • Do szkoły przyjmowane są dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zarówno niepełnosprawne jak i wybitnie zdolne.
  • W szkole uczą się wszyscy, niezależnie od warunków fizycznych, intelektualnych, socjalnych.
  • Każdy uczeń realizuje program edukazyjny na miarę swoich możliwości.

Nasza szkoła to szkoła ukierunkowana na rozwój ucznia.

  • Poszukuje skutecznych, aktywnych metod nauczania.
  • Koncentruje się na dobrej organizacji pracy w klasie.
  • Wspiera nauczycieli w ich doskonaleniu zawodowym.
  • Rozwiązuje problemy.
  • Współpracuje z rodzicami i środowiskiem lokalnym.

Kształcenie integracyjne - deklaracja z Salamanki.

  • Fundamentalną zasadą funkcjonowania szkoły integracyjnej
    jest przekonanie, że wszystkie dzieci w miarę
    możliwości powinny uczyć się razem !!! - fragment. (UNESCO 1994)


  • Cała Deklaracja z Salamanki


Autor Strony: Monika Sikorska-Grasz Wykonanie: Krzysztof Grasz